BBC analysis shows a dramatic reduction in tweets referring to the Games from the Olympics’ global sponsors – as compared to last year’s Summer Games in Tokyo.
The BBC also approached all 13 Olympic partners for comment on accusations of China’s human rights abuses. None responded directly to the allegations.
The former chief marketing officer for the US Olympic Committee at the Beijing 2008 Olympics, Rick Burton, told the BBC multinationals were "walking a tightrope".
"I don’t think that any of them as global brands can afford, or are willing, to insult the Chinese government."
Please subscribe HERE http://bit.ly/1rbfUog
#BBCNews
MILANO (ITALPRESS) – “Dobbiamo continuare come nelle ultime undici partite, in cui abbiamo raccolto nove vittorie e due pareggi, ma…
MILANO (ITALPRESS) – L’Operations Innovation Lab di Vercelli è il primo hub di Amazon in Europa in cui vengono testati…
SIRACUSA (ITALPRESS) – Massiccia attività di controllo nel mercato ortofrutticolo di Siracusa da parte degli agenti del Corpo forestale della…
PALERMO (ITALPRESS) – La Giornata Internazionale contro la Violenza sulle Donne rappresenta un momento di riflessione e mobilitazione collettiva contro…
PALERMO (ITALPRESS) – Implementare la raccolta differenziata a Palermo per iniziare il 2025 con il piede giusto: questo l’obiettivo congiunto…